En titt på vår Silver Retreat 2021

0 16/11/2021 - YL-livsstil, YOUNG LIVING

Från den 29 september till den 2 oktober 2021 genomfördes vår årliga Silver Retreat. I år var vi i Salt Lake City och på vår Young Living-lavendelgård och destilleri i Mona, Utah, USA. De som för första gången hade kvalificerat sig som Silver i tre månader i rad blev inbjudna till retreaten. Eftersom retreaten 2020 tyvärr blev inställd så bestod årets erkännande- och utbildningsevenemang av Silver Brand Partner som hade kvalificerat sig antingen 2020 eller 2021. Det blev ett extra speciellt tillfälle att förnya, friska upp och inspirera våra älskade Silver Brand Partner och hjälpa dem avancera på vägen mot framgång och med att förmedla Young Livings produkter till världen.

En av deltagarna på vårt Silver Retreat var Ines Situm från Kroatien, som tog sig tid att berätta om sitt deltagande på det här fantastiska evenemanget.

Utsikt över ett snötäckt landskap genom ett flygplansfönster

Text av Ines Situm

Goda nyheter, allihop! Här i Kroatien behöver vi inte längre ett visum för att flyga till USA! Det beslutet började gälla för några dagar sedan, men det var för sent för vår resa till Silver Retreat i Salt Lake City så hela resan hängde på att vi skulle få visum.

Vi förberedde oss för visumintervjun som om vi skulle försvara en doktorsavhandling. Bokstavligen. Vi hade en stark vision och önskan om att genomföra den här resan eftersom vi inte ville missa chansen, trots alla restriktioner gällande pandemin, så vi bestämde redan när vi börjde planera för vår Silver Retreat att inget skulle få stå i vägen för resan.

För att sammanfatta lite så blev visumen godkända! Så nu drar vi till Utah!

Sju leende kvinnor poserar i början av Silver Retreat

Tre separata flyg och totalt 16 timmars resa väntade oss innan vi påbörjade äventyret. Chansen att delta i något så här stort händer inte varje dag, så jag var jätteglad att kunna dela alla upplevelser, känslor och all glädje med Maja, Petra, Nina, Nancy och Ivona. Trots att vi tillhör olika team i företaget så var de här tjejerna de bästa kompisarna över linjen som jag hade kunnat önska mig. Jag rådgjorde med min barnmorska först, men att resa när jag var fyra månader gravid kändes som en välsignelse för mig. Illamåendet var över, jag mådde bra och min mage var inte jättestor än, så den här resan kom precis i rätt tid!

Flygresan till USA tog längre än vad jag hade trott, antagligen för att jag var så spänd att jag inte kunde sova, särskilt när vi flög över Grönland – det var så speciellt att få se det vackra landskapet från ovan! I det ögonblicket undrade jag om jag någonsin hade sett något så förtrollande eller inspirerande. Vi hade inte ens kommit fram till Silver Retreat än och jag var redan tacksam för att få delta i den här resan och i den här berättelsen.

Till slut kom vi fram till Salt Lake City och Silver Retreat kunde börja! Underbara gåvor och ett varmt välkomnande väntade oss, med ett överflöd av NingXia Red®. Vi fick också höra fantastiska kommentarer om vårt hemland och språk, och det hände ofta medan vi var i USA. Alla var intresserade av vårt språk, frågade varifrån vi kom och undrade vad vi tyckte om vår resa så här långt – vi svarade med att bjuda in dem alla till Helichrysum Harvest på Šibenik-gården som vi hoppas kan genomföras i vår vackra Kroatien nästa år.

Sex kvinnor ler och poserar med händerna ovanför huvudet, omgivna av grönska

Nästa dag såg vi fram emot resan till lavendelgården i Mona. Det var en fantastisk dag! Från solskenet till gården full av människor – det kunde inte ha varit mer intressant! Men för oss var det tälthallen som var full av rabatterade YL-produkter som var mest spännande, förutom den guidade turen av oljedestilleriet. Här kunde vi själva upptäcka vad vi redan visste om Young Livings kvalitetsprodukter. Allt började där och vi kunde knappt förstå att vi fick chansen att se allt med egna ögon. Jag kan inte beskriva känslan av stolthet, särskilt när vi fick syn på den kroatiska flaggan vid oljedestilleriet. Då var vi tvungna att stanna och ta några kort. Sedan blev vi bjuden på en fenomenal lunch, och det var här som vi först blev tilltalade av Mary Young, en kvinna som strålar av inspiration!

Lördagen var reserverad för ledarskapsutbildning och det gav oss mer än vad vi hade förväntat oss. Jag njöt av varje lektion; jag grät, skrattade, antecknade, studerade och tog till mig allt. Efter ledarskapsutbildningen hade vi bestämt att vi skulle fika med vår upline Emily. Allting kändes så overkligt. Jag tänkte på mina små flickor som befann sig på andra sidan världen och jag som var i USA, omgiven av människor som har inspirerat mig så mycket. På kvällen var det en fest där det flödade NingXia Red®, vi sjöng karaoke, dansade och skrattade – och tog massor av foton.

Fyra kvinnor i solglasögon poserar och ler för kameran

Trots att vi skulle ha rest hem morgonen efter så tog vi beslutet att förlänga vårt lilla äventyr i två dagar till. Vi hyrde en bil och besökte vackra Arches nationalpark och Park City, där vi njöt av höstfärgerna, naturen och maten medan vi tänkte på att vår egen Janica Kostelic vann fyra medaljer i Utah på vinter-OS 2002.

Lyckligtvis gick resan hem till Zagreb snabbt eftersom vi var trötta och vi försökte sova den största delen av vägen. De andra tjejerna somnade ganska fort, men jag hade svårt att slappna av för jag tänkte på allt vi hade gjort, så jag använde min Tranquil Roll-On. Jag använde den rikligt och som vanligt var den en räddare i nöden.

När jag väl kom hem igen funderade jag på allt vi hade gjort på retreaten och visste att det var något som skulle markera början på ett nytt avsnitt i min Young Living-resa. Det var precis det jag behövde för att hitta mer engagemang och motivation, och för att hjälpa mig förklara för alla att de också kan uppleva den här underbara resan genom att drömma stort och förändra människors liv på ett positivt sätt.

Fem kvinnor ler och poserar för en gruppbild på Silver Retreat

Har du någonsin varit med på en av våra Silver Retreat? Kommentera nedan eller kontakta oss på mseublog@youngliving.com